Prin Ordinul942/2019 s-a reglementat Procedura de cesiune a creanţelor bugetare aplicabilă debitorilor aflaţi în procedura insolvenţei potrivit Legiinr. 85/2014 privind procedurile de prevenire ainsolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare.
O.U.G.90/2020 care modifica O.G.6/2019stabilește o serie de facilități menite să prevină insolvența.
Astfel, în scopul revitalizării dar şi evitării deschiderii procedurii insolvenţei,debitorii, persoane juridice aflaţi în dificultate financiară şi pentru care există riscul intrării în insolvenţă, îşi pot restructura obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 şi neachitate până la data emiterii certificatului de atestare fiscală, precum şi obligaţiile bugetare accesorii.
Programul IMM INVEST ROMÂNIA are ca obiectiv acordarea de facilităţi de garantarede către stat pentru creditele acordate întreprinderilor mici şi mijlocii decătre instituţiile de credit.
Modificările în materia legislației fiscale aduc următoarele beneficii creditorilor înscriși în Tabelul definitiv al societăților pentru care se deschide procedura de faliment sau pentru care se confirmă un plan de reorganizare.
Echipa de experți în insolvență a partenerului ELVA GROUP anunță o nouă reușită - salvarea societății ICPE ELECTROCOND TECHNOLOGIES S.A. și reinserția acestei societăți în circuitul economic.
La recomandarea Consiliului 2.016/C 67/01 privind integrarea șomerilor de lungă durată pe piața forței de muncă, și pentru a crește absorbția fondurilor externe nerambursabile, a fost adoptată Ordonanța de Urgență 60/05.07.2018 care reglementează o serie de măsuri menite să detensioneze criza forței de muncă la nivel național.
Ordonanța 30 din 30.08.2017 modifica articolul 66 din Codul de procedură Fiscală prin introducerea alineatelor (8) și (9)
Am finalizat o procedură de reorganizare judiciară dificilă, complexă dar care s-a dovedit un real succes.Pe baza Planului de reorganizare propus de ELVA, după șase ani de insolvență, marele producator de mobila STAER INTERNAȚIONAL SA a fost reinserat în circuitul economic firesc.
Consecințele asupra procedurilor de insolvență transfrontaliere vor depinde în foarte mare măsură de modul în care va fi implementat Brexit-ul, însă nu va afecta planurile de reorganizare.
Articol de Fabio Morelli, preluat si tradus de pe www.nctm.it
Concedierea în cazul procedurii de insolvenţă a societăților reglementată de Legea nr. 85/2014 vs Legea nr. 85/2006
Cu multă satisfacție și multă bucurie anunțăm că pentru Clinica LIL MED - reorganizarea s-a dovedit un succes, societatea reintrând de astăzi în circuitul economic prin închiderea procedurii de reorganizare
După ani în care criteriul de bază al selecției practicienilor în insolvență a fost oferta financiară de ” 0 ” lei, ne așteptăm ca, în baza Ordinul 1451 din 26 iunie 2015, să concurăm pe criterii de profesionalism și să fim selectați în funcție de rezultate.
Cu o lege a falimentului intrată în vigoare la 1 septembrie 1896, legislativul olandez a considerat în 2011 ca un nou proiect de lege nu este o prioritate, însă, în 2013 chestiunea a revenit în atenția publică când parlamentarii s-au pronunțat asupra necesității unei atare legi. Obiectivul principal al noii legi (act) a fost setat asupra “continuității companiilor”. Și astfel au luat naștere trei proiecte de lege, urmând a suferi modificări în urma dezbaterilor din forul legislativ.
Aliniatul 1, litera d, al articolului 45 din legea nr. 85/2014 stabilește modalitatea de desemnare a administratorului judiciar provizoriu, judecătorul sindic având atribuția desemnării motivată, după verificarea eventualelor incompatibilități, a administratorului judiciar provizoriu solicitat de creditorul care a depus cererea de deschidere a procedurii ori de către debitor, dacă cererea îi aparține acestuia.
Paradoxul este că o societate comercială dizolvată, care-și păstrează personalitatea juridică doar pentru operațiunile lichidării, datorează impozit pe venitul microîntreprinderii și după data deschiderii procedurii de faliment, regimul de impunere putând fi schimbat începând cu anul fiscal următor.
După 12 ani de muncă și dăruire, fondatorii CLINICII LIL MED au acceptat cu mare greutate statutul de ” societate in insolvență”. Astăzi, aproape de finalul primului an de reorganizare, vorbim de o afacere puternică, bazată pe un management riguros, al cărei succes a fost garantat de încrederea și devotamentul echipei de specialiști care și-au adus aportul la reconstruirea CLINICII LIL MED. Prin diversificarea serviciilor medicale și beneficiind de asistența celor mai buni medici, clinica are toate atuurile să ducă la final Planul de reorganizare.
Prin raportare la evoluția cifrei de afaceri de la 8,3 mil euro la 31.12.2012, 9,9 mil euro la 31.12.2013 și 4,6 mil euro în prima jumătate a anului 2014, la numărul de salariați de peste 240, în creștere, la respectarea în totalitate a graficului de plăți către creditori, se conturează toate premisele pentru reușita Planului de reorganizare, o dovadă că insolvabilitatea este o stare temporară, depășirea acesteia fiind condiționată de acceptarea situației și implementarea rapidă a unor măsuri de reorganizare.